معلم پسرک را صدا زد تا انشایش را با موضوع علم بهتر است یاثروت

را بخواند,

پسرک با صدای لرزان گفت ننوشته ام !

معلم با خط کش چوبی پسرک را تنبیه کرد و او را پایین کلاس پا در هوا

نگه داشت پسرک در حالیکه دستهای قرمزو باد کرده اش را به هم


می مالید زیر لب گفت: آری ثروت بهتر است چون اگر داشتم دفتری


میخریدم و انشایم را می نوشتم ...